Chůze

Pokud chcete začít sportovat nemusíte hned kupovat permanentku do posilovny. Nemusíte se ani nutit do běhání. Stačí prostě chodit. Chůze je pro člověka tím nejpřirozenějším pohybem. V dnešní době se nám jí už ale nedostává tolik kolik by mělo. Ať už máte sedavé zaměstnání, nebo často jezdíte autem, měli byste více chodit. Je to přirozený pohyb, při kterém můžeme dokonce i zhubnout vytoužená kila.
Pěší turistika
Zdravotní chůze
Jestliže přemýšlíme nad tím, jakou pohybovou aktivitu můžeme vyvíjet sami doma, napadne nás nejspíše běhání. Při špatném běhání ale dochází k deformaci kloubů, což v mnoha případech může vést k fatálním následkům. Ne každý také dokáže vydržet běhat déle než třeba měsíc, protože nás to po chvíli začne spíše štvát, než že bychom si to užívaly. Proto bychom měli začít chůzí. Člověk by měl denně nachodit okolo 8000 kroků, to je zhruba 6-7 km. To zase není tak těžké. Začněte zlehka, třeba třikrát týdně. Vyjděte si na procházku se psem, s dětmi nebo s partnerem. Postupně zvyšujte dosažené cíle a zkuste začít chodit každý den, klidně menší trasy. Pokud do pohybových aktivit zakomponujete i správný jídelníček uvidíte, že začnete shazovat na váze a budete se cítit více fit. Chůze taktéž pomáhá k prokrvování nohou, tudíž pokud někdo trpí např. křečovými žílami, chůze by mu měla pomoct. 
Muž, žena, dítě, chůze
Pěší turistika
Taktéž známý pojem. Když už začínáte s aktivní chůzí, není od věci si občas zpestřit vaši procházku nějakým výletem. Zajeďte si do hor, do jiného města nebo za nějakými památkami. Naplánujte si trasu a kochejte se krásami okolo. V České republice je navíc velké množství turistických pěších tras. Stačí si jen sbalit batoh, nazout vhodnou obuv a vyrazit. Při výběru obuvi dbejte na to, po jakém terénu budete chodit nejvíce. Po městě vám na chůzi budou stačit i obyčejné tenisky. Do hor a do přírody ale raději volte speciální nebo zdravotní obuv, abyste udrželi nohy v bezpečí. V budoucnu byste pak mohli řešit nepříjemné problémy vyvolané právě špatnou obuví.